fredag, december 15, 2006

fredag efter fikat

Har en såndär skön fredagskänsla i kroppen. Inte på det där obstinata äntligen-helg-efter-en-hel-veckas-slit-nu-måste-vi-genast-ut-och-dansa-oss-svettiga-sättet. Snarare lite sådär dra-en-djup-suck-lägg-dig-i-soffan-och-njut-av-att-känna-hur-kroppen-blir-tyngre-och-tyngre.
Och vet att imorgon får du sova ut. I alla fall till kl 09:00 då adventskalendern börjar. Jag gillar den. En liten stund kan man känna nåt som kan liknas vid julkänsla. Innan man gått upp och tittat ut alltså. Introt är särskilt bra tycker jag.

Fast jo, det finns andra tillfällen när jag lyckas skrapa ihop en ganska redig hög med julstämning. Alla klapparna är hemsläpade och framlagda och idag inhandlades inslagspapper. Henrik kan intyga att det var en stor grej.
Ska ta det på söndag tror jag. Spela julmusik, äta pepparkakor och slå in paket. Längtar.


Oerhört nöjd med att jag lyckats lägga upp ett par länkar, tog bara ett halvår eller så.

Jag är inte så säker på att mitt dop- och konfirmandljus finns kvar Isac, kanske. Kanske är det ok att strippa på konfirmandläger. Kanske. Men jag är inte säker. Jag är inte säker på att det är mindre snö på Island än här heller, men jag litar på att du rapporterar om läget. För du ska dit på riktigt den här gången?



Släckt överallt utom i fönstret och man kan krypa ihop i ett hörn och känna att
det kanske ändå finns ett inre lugn. Det kanske blir bra på slutet. Det finns en
chans.

Inga kommentarer: