lördag, december 16, 2006

alla ska handla!

Så fruktansvärt mycket folk på stan idag. Vid sådana tillfällen kan två olika scenarion utspelas:

1. Totallugn intar kroppen och en mysig värme sprider sig med utgångpunkt i magen.
2. Jag blir helt stirrig och förvirrad och ser inte människorna för allt folk. I ett senare skede kan detta tillstånd även utvecklas till en fruktansvärd irritation.

Idag gjorde sig alternativ nummer 2 gällande. Otroligt skönt att jag själv inte var tvungen att göra några inköp.


Är det bara jag som inbillar mig att den färgade pastan är "bättre" än den vanliga, vita? Som alltså ställer sig och väljer de gröna och röda pastaskruvarna ur kastrullen?

Min otroligt avancerade uppgift inför kvällens julmiddag är att steka prinskorv. Ska göra det nu. Och de är inte raka och de är klippta som kronor i ändarna så ni kan vara lugna... Specifika krav från ligan som jag av förklarliga skäl inte tänker ta någon fajt med.

1 kommentar:

AvR sa...

Prinskorvarna var perfa... till och med dagen efter!