tisdag, december 12, 2006

avstressad

Helgen sitter fortfarande kvar i kropp och huvud och gör mig så lugn så lugn och helt avslappnad. Kan knappt stressa upp mig ens om jag försöker. Ska försöka ännu mer imorn. Så jag kan få jul sen.

Alla de där honungs-vax-ljusen som vi tvingades att massproducera i låg- och mellanstadiet, de ligger fortfarande kvar och skräpar i skåp och lådor. Jag kan nästan lova att de till och med luktar värre nu än de gjorde under sina glansdagar. Stackars föräldrar, allt bös som har släpats hem...
En oerhört bra tradition var dock den där hästen som levererade pepparkakor och clementiner direkt till skolgården. Det kan jag känna skulle vara ett trevligt inslag så här på högskolan också...



Det kan hända att det blir riktigt bra, hoppas det. Kan vi kanske bara få massa snö sen också så ska det nog bli jul i år också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är det med dopljus o konfirmand ljusen finns de kvar då :D?

De har ju lovat snö som tur hinner man fly ifrån det heheheh!

// isac

Anonym sa...

Jag hoppas det blir juli i år.

Anonym sa...

det är skönt när kroppar brister..