söndag, november 19, 2006

Vad lekte jag med..?


Via den obligatoriska upprördheten angående mängden av leksaker som barnen av idag omges av, leddes samtalet in på vad vi själva lekt med när vi var små.
Jag känner mig som ett stort frågetecken... Vad fan lekte jag med?

Det här är saker som jag och Elin kan komma på att vi roade oss med:
* Skrev (sagor, låtar, tidningar)
* Lekte dunken
* Lekte "kung"
*Gjorde käpphästar (med stall i Kimberly's "soptunneskåp" och tävlingar i trädgården)
* Lekte med bollar
* Lekte med stenar
* Gjorde egna filmer
* Gjorde egna radioprogram
* Utmanade smaklökarna genom att ständigt kombinera nya smaker (ost och aromat osv.)
* Åkte linbana
* Samlade löv (det här fick Elin påminna mig om, men jag är givetvis lyrisk -redan då!!)


Men allt det här är ju hämtat från låg- och mellanstadiet. Innan det då...?



Dagens varför:
...kommer det alltid en bil just när man ska korsa en väg som var helt otrafikerad fram tills du ska över..?

6 kommentarer:

Henrik Lantz sa...

Dagens varför kan man ju hålla på med i all evighet. Varför väljer man alltid den långsammaste kön till kassan i matbutiken osv... Och hör sen!

Shit vad dryg jag blev nu...

Maria sa...

har jag sagt att det var en avslutning på frågan då? har jag sagt att jag inte kommer hålla på i all evighet? har jag gett dig en anledning att vara spydig kanske?

Henrik Lantz sa...

Nej, jag tyckte bara att det var tråkigt.

Anonym sa...

Därför att bilar kör snabbare än människor går :)

Anonym sa...

Du kanske lekte med dig själv innan det, många barn leker med sig själva.

Anonym sa...

smaklökarnas favorit i trean (lågstadiet) "den nya mackan 2.0" = varm rostmacka + smält smör + socker + kanel...fattigmans kanelbulle. från en annan till en annan, den bjuder jag på ;)