tisdag, september 19, 2006

Världens bästaste plagg

Packade väskan och försvann ett par dagar. "Arbetande semester" har jag kallat det när folk frågat. Hem till byn.
Vet inte om "semester" på något sätt alls varit rätt uttryck dock... "Arbetande" har i alla fall stämt. Och biblioteket har visat sig vara ett GULDställe där jag absolut kommer att hänga mer framöver...

Jag tillhör den skara som är övertygad om att alla människor (många iaf) är bäst på något. Min farmor är lugnt bäst på att sticka raggsockar! Där kan man snacka om massproduktion... Jag har nog redan så att det räcker resten av livet, och ändå tillkommer det nya hela tiden. I många intressanta färger. Hon tar tacksamt emot beställningar också. Få ett eget par i (o)önskad färg genom att trycka här.
Det kan mycet väl vara så att raggsockar är världens bästaste plagg...
















bildtext: min skörd av raggsockar...


Vilket plagg tycker du är världens bästa!?

1 kommentar:

Henrik Lantz sa...

Jag tycker att långärmad t-shirt med luva är ett fantastiskt plagg. Helst i urtvättad lila.