onsdag, september 13, 2006

Sjöfartsnytt

Det var fest ikväll sades det. Jag var inte så sugen. Kände att jag var skyldig min kropp en ordentlig vilopaus efter helgen. Däremot pallrade jag mig iväg till förfesten. Det var trevligt och gick ut på grillning på gamla HLK. Det gäller ju att njuta av sommarens sista smak... En höjdpunkt var när det boffades helium. Myggen var oväntat överjävliga dock så till slut fick jag och Henke nog och drog oss tillbaka bortåt Torpa.
Tidig onsdag kväll och på väg hem. Kändes lite som när fyllan tar slut mitt i. Fast på ett bra sätt.

Blev film -Sjöfartsnytt. Lite förundrat konstaterade jag att det var första gången på mycket länge som jag faktiskt kände något för en film. Förstår förstås fortfarande inte hur Flemming tänkte när han sa att boken "Sjöfartsnytt" handlar om en fiskmås som betraktar hamnen varje dag och konstaterar att "det måste finnas någonting mer"... Det är ju inte direkt en fiskmås som har huvudrollen i filmatiseringen. Men, men, det låter i alla fall som en bok jag skulle vilja läsa! Säg till om ni hittar den.

Sen fick jag perspektiv och tankar prövade och omprövade. Alltid givande. Alltid trevligt.

Svart och vitt. Motsatser. Människans onda natur och falukorv.

Inga kommentarer: