onsdag, oktober 26, 2011

theme song

Visst är det fräckt hur en låt kan försätta en i en viss sinnesstämning på bara en bråkdels sekund?
Och hur man kan påverka känslan och humöret för hela dagen bara genom vilken musik man spelar på vägen till jobbet? Så är det för mig i alla fall.
Typiskt nog faller jag nästan alltid för lugn musik ("självmordsbenägna låtar" säger mannen) vilket inte alltid ger den stämning och det pepp som man behöver när man har en hel arbetsdag framför sig. Turligt nog är det framförallt texterna som jag lyssnar på och de talar ofta om att våga följa sin egen dröm och att inte ta skit, typ. Och det tycker jag är precis mitt i prick att vara uppfylld av när jag knallar in genom dörren till kontoret.

And I´d rather make sandcastles, instead of these wide world decisions...
12 days to go

Inga kommentarer: