lördag, september 30, 2006

they are building walls around us


Det byggs väldigt mycket i Jönköping. Inte alls långt från mitt bo håller de på att bygga ett helt nytt kvarter av lägenhetshus. Jag går förbi där ganska ofta. Bit för bit läggs husen på plats. Stora lyftkranar har de att stapla rummen ovanpå varandra med.
Starka maskiner.
Och jag kan inte låta bli att tänka att tur är väl det att maskinerna är starka, det är ändå stora drömmar som de bygger.
För det är ju det de gör, någon har drömt en dröm och slagit ner en spade och nu läggs nya liv på plats, bit för bit.


Fredagen blev ett mycket trevligt möte med en syster och hennes pojkvän, ett väldans tokdansande till bra musik och sköna diskussioner.


Kände ett välbekant behov av att söka mig till skogen när jag vaknade idag.
Lyckades inte hitta några ultimata stigar, men lite lugnare blev jag.
Sen en vacker kopp att dricka mitt nya favoritte ur och en lördagsfika som blev stor.

Jag gillar stora känslor.
Jag gillar den känsla som spridit sig i magen sen ett tag tillbaka.
Jag är inte säker på om jag gillar känslan av en tjejs händer på mig... huu

1 kommentar:

Henrik Lantz sa...

Fina kort!